Kluski gryczane

Kluski gryczane

Kluski gryczane

A teraz, zupełnie inne niż zwykle kluski gryczane wegańskie, bezglutenowe w typie klusek leniwych. Muszę przyznać, że smakują one dość intensywnie i nieco odmiennie od zwyczajnych klusek pszennych czy ziemniaczanych. Najpopularniejsze są chyba kluski śląskie i kopytka, ona tradycyjnie przygotowane z ziemniaków. Dzisiaj pokazuję moje kluski gryczane, które są bardzooo smaczne! Zamiast ziemniaków posiadają one jednak w swoim składzie tofu wędzone i ugotowaną kaszę gryczaną, które równie dobrze zagęszczają konsystencję ciasta na kluski. Jakie kluski najbardziej lubisz? Ja uwielbiam i zawsze zjadam w dużych ilościach właściwie wszystkie! Najlepiej z wegańskim masełkiem, sosem sojowym i smażoną cebulą 😉 Zapraszam na mój pyszny przepis 🙂

Kluski gryczane

Kluski gryczane – składniki:

  • 2 szklanki niepalonej kaszy gryczanej
  • 100 g tofu wędzonego lub naturalnego
  • 2 cebule
  • 4 łyżki oleju
  • trochę mniej niż 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej lub mieszanki bezglutenowej + do posypania blatu
  • sól i pieprz

Kluski gryczane – przepis:

  1. Cebulę obieram i szatkuję ręcznie lub w melakserze.
  2. Na patelnie wlewam olej i smażę na nim cebulę aż będzie złota.
  3. Gotuję kaszę gryczaną w osolonej wodzie.
  4. Tofu rozgniatam ręcznie widelcem lub w melakserze.
  5. Cebulę, kaszę gryczaną, sól i tofu przekładam do jednej miski.
  6. Zakładam gumową rękawiczkę i wszystkie składniki dokładnie mieszam aż uformują się w zwartą, dużą grudę.
  7. Ciasto rozdzielam na 2 lub 4 części (jak będzie mi łatwiej formować z masy wałki).
  8. Blat posypuję mąką i z ciasta kręcę wałki które potem tnę na ukos nożem (pozostałe kawałki/ek będzie do tego czasu suchy i nie da się z niego już kręcić wałków. Wtedy leję na niego trochę wody i z powrotem dokładnie ugniatam).
  9. W dużym garnku zagotowuję wodę i gotuję w niej kluski do 2 minut po wypłynięciu. Smacznego!
Inne przepisy Vegemi:

7 myśli na “Kluski gryczane”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.